AleRolety - Łódź
EKOLOGICZNE Z REGULACJĄ NASŁONECZNIENIA ELEGANCKIE

Dobór osłony okiennej do wnętrz o charakterze biurowym

Polub ten wpis!

W biurach wielu pracowników spędza znaczną część swojego dnia, dlatego tak ważne jest zapewnienie im komfortu pracy. W ten komfort wlicza się także zapewnienie im ochrony przed słońcem.

Z drugiej strony biura to często miejsca, w których przyjmowani są Klienci. Powinny być więc nie tylko zadbane, ale także eleganckie – są wizytówką firmy. Z tego względu dobór osłon okiennych do biura jest kwestią niezwykle istotną, pełnią one bowiem wiele różnych funkcji.

Elegancja + klasyka

Przestrzenie biurowe prezentują się dobrze w stonowanych kolorach, ważne jest także umieszczenie w nich estetycznych meblach i dekoracji. Sama aranżacja wnętrza zależy oczywiście od profilu działalności firmy, jednak większość przestrzeni biurowych to przede wszystkim takie pomieszczenia jak:

  • recepcja
  • poczekalnia dla Klientów
  • sala rekreacyjna dla pracowników
  • sala konferencyjna
  • gabinety
  • sale z biurkami, czyli miejsca pracy

Jeśli gabinety znajdują się również na sali, w której pracują pracownicy niższego szczebla, często są odgrodzone od nich ściankami działowymi lub odrębnymi pomieszczeniami, a w ich oknach i drzwiach („wychodzących” na salę), zamontowane są żaluzje poziome. I to właśnie żaluzje królują w biurowcach. Wykorzystywane nie tylko do osłony przed słońcem verticale, stanowią znakomitą dekorację sali, a nowoczesne żaluzje poziome to także wygoda ich użytkowania i widok, który nikogo w biurach nie dziwi.

Sale konferencyjne mają za zadanie zapewnienie ciszy i izolacji od tego, co dzieje się poza nią – stąd częste montowanie w jej drzwiach żaluzji poziomych (a jeśli jest ona w całości oszklona, żaluzje pokrywają całą jej przestrzeń). To pozwala na prowadzenie dyskusji za zamkniętymi drzwiami i omawianie kwestii istotnych dla firmy i jej Klientów, w „odcięciu” od panującego w biurze gwaru.

Biura w czasie pandemii

Konieczność zmiany systemu pracy w wielu biurach i zastąpienie jej pracą zdalną lub hybrydową, pozwala na reorganizację przestrzeni biurowej. Wiele firm po dwóch latach „testowania” pracy zdalnej zdecydowało się na wprowadzenie takiego systemu pracy na stałe – z możliwością pojawienia się w biurze pracowników, którzy preferują pracę na miejscu. O ile nie nastąpi kolejne zamknięcie gospodarki, wiele wskazuje na to, że model hybrydowy na dobre zagości w wielu firmach, a pracownicy będą mogli sami decydować kiedy pracują z domu, a kiedy z biura. Taki moment przejściowy to również okazja dla właścicieli firm na reorganizację w siedzibie firmy – zmniejszenie ilości biurek (co ułatwia ich regularną dezynfekcję) i wymianę osłon okiennych na takie, które łatwo utrzymać w czystości i dezynfekować je w zależności od potrzeb. Pod tym względem w biurach najlepiej sprawdzą się żaluzje poziome, których dezynfekcja nie niesie ze sobą ryzyka ich uszkodzenia (w przypadku verticali warto sprawdzić, jak materiał zareaguje na kontakt ze środkiem dezynfekującym). Zaoszczędzone środki dzięki pracy hybrydowej pracowników (prąd, gaz, woda), mogą być wykorzystane na wymianę osłon okiennych i jeszcze lepsze dopasowanie ich do aktualnej sytuacji. Co istotne, sprawdzą się one również po pandemii – nie jest to zmiana wyłącznie na czas jej trwania.

Wszyscy przedsiębiorcy, którzy wciąż szukają idealnego rozwiązania dla swojej firmy i zastanawiają się nad reorganizacją biurowej przestrzeni, a także nad wymianą osłon okiennych, mogą skonsultować się z naszymi pracownikami. Dysponując wieloletnim doświadczeniem i uważnie śledząc rozwój sytuacji, będziemy w stanie podpowiedzieć jakie osłony okienne sprawdzą się w przypadku konkretnej firmy. Zapraszamy do kontaktu!

Salon fryzjerski - jaka dekoracja sprawdzi się w oknach?
Gabinety lekarskie - jaka dekoracja do okna?